Při výběru optimální trasy silnice je vždy určující konfigurace terénu, vzdálenost od obytné zástavby, minimalizace střetu s biologicky cennými prvky v území a v neposlední řadě je při umístění silniční stavby nutné zohlednit možnosti smysluplného napojení na stávající komunikační sít. Profil Vestecké spojky je dlouhodobě fixován v územních plánech, přičemž jedním koncovým bodem je již vybudovaný Vestecký přivaděč (I. etapa Vestecké spojky) a druhým koncovým bodem je EXIT 4 na D1.
Tato veřejně prospěšná stavba se dotýká tří obcí, a to obcí Vestec, Jesenice a Průhonice.
Na území obce Vestec prochází trasa zemědělsky obhospodařovanou krajinou za hranicí hl. m. Prahy severovýchodně od sídla. V územním plánu Vestce je trasa Vestecké spojky navržena a zakreslena včetně ochranného pásma s napojením do kruhové křižovatky na Vídeňské (dnes II/603). V územním plánu není navrženo zastavění ve vazbě na uvažovanou silnici, trasa není v konfliktu se stávající ani navrženou zástavbou. Pro minimalizaci případného negativního vlivu na obytnou zástavbu navazující jižně na Hrnčíře jsou ve 2. aktualizaci ZÚR SK stanoveny požadavky na využití koridoru pro Vesteckou spojku.
Zelenou osou území, kterou navržená Vestecká spojka protíná, je Olšanský potok s retenční nádrží. Ve 2. aktualizaci ZÚR SK bylo provedeno zúžení koridoru oproti původním ZÚR SK na křížení s touto vodotečí na 80 m. Retenční nádrž koridor tanguje. V návazné dokumentaci je třeba řešit křížení silnice s vodotečí a nádrží s ohledem na její význam v krajině.
Na území města Jesenice prochází trasa zemědělsky obhospodařovanou krajinou za hranicí hl. m. Prahy (Hrnčíře) v blízkosti místní části Drazdy. V územním plánu Jesenice je trasa Vestecké spojky navržena a zakreslena včetně ochranného pásma. V územním plánu není navrženo zastavění ve vazbě na uvažovanou silnici, trasa není v konfliktu se stávající ani navrženou zástavbou. Je obklopena navrženými plochami ochranné zeleně. Na křížení s ulicí K Šeberovu je v ÚP navržena křižovatka.
Vestecká spojka po průchodu územím obce Jesenice přechází na území hl. m. Prahy, aby se po cca 500 m vrátila opět na území Středočeského kraje a pokračovala na severozápadním okraji území obce Průhonice. V současné době je toto území zemědělsky obhospodařovanou krajinou. V územním plánu Průhonic je zakreslen koridor pro Vesteckou spojku cca v šíři ochranného pásma. Dále jsou pro minimalizaci případného negativního vlivu na obytnou zástavbu v lokalitě Rozkoš splněny požadavky územně plánovací dokumentace na využití koridoru pro Vesteckou spojku.
Napojení na dálnici D1, respektive na Chodovskou radiálu, bude realizováno v navržené MÚK Exit 4 na území hl. m. Prahy.